Vanliga frågor
Här hittar du vanliga frågor och svar
Kostar det något att vara medlem?
För möjligheten att samla poäng och chans till att uppleva bortalandskamper behöver du vara guldmedlem – det kostar 200 kronor för tolv månader. Som silvermedlem kan du inte samla poäng, däremot får du, likt guldmedlemmar, rabatt på vissa biljetter. Silvermedlemskap är gratis.
Vad ingår i de olika medlemskapen?
Guldmedlem (200 kr/år)
Guldmedlemmar kan ta del av flera fördelar kopplat till både hemma- och bortalandskamper. Det är dock två förmåner som sticker ut: möjligheten att samla poäng när du närvarar på en landskamp – 2000 poäng för både hemmamatcher och bortamatcher – både på herr och dam. Den andra förmånen är rabatter på biljetter till landskamper på hemmaplan. Nedan följer en sammanfattning av vad du kan ta del av som guldmedlem.
- Möjlighet att samla poäng för att nyttja vid ansökan av biljetter till bortalandskamper och mästerskap. Ju fler matcher du går på, desto större chans har du att få biljetter.
- Möjlighet att ansöka om, max fyra, biljetter till bortalandskamper (endast guldmedlemmar kan ansöka och köpa biljetter till bortalandskamper och mästerskap) Observera att alla i ansökan behöver vara guldmedlemmar.
- 50% rabatt när du köper biljetter i tilldelad klack till landskamper på hemmaplan (max 2 biljetter per medlemskap).
- Möjlighet att köpa max 6 biljetter på övriga tillgängliga platser, varav 2 st med 10% rabatt (gäller ej VIP-biljetter)
- Möjlighet till förköp av biljetter till hemmalandskamper innan de släpps till allmänheten.
- Löpande nyhetsbrev och biljettinformation via mejl.
- Viktigt att känna till är att dina poäng gäller i fem år, under förutsättning att du är guldmedlem under hela perioden.
Silvermedlem (gratis)
Silvermedlemlemskapet kostar ingenting. Detta medlemskap ger dig möjlighet att köpa klackbiljetter på hemmaplan, samt löpande nyhetsbrev och biljettinformation. En silvermedlem kan inte samla poäng eller ansöka om biljetter till bortalandskamper och mästerskap. För detta måste du uppgradera dig till guldmedlem.
- 10% rabatt när du köper biljetter i tilldelad klack på hemmalandskamper (max 1 biljetter per medlemskap).
- Möjlighet till att förköpa biljetter i klacken till hemmalandskamper innan biljetterna släpps till allmänheten.
- Löpande nyhetsbrev och biljettinformation via mejl.
Vad är lojalitetspoäng?
Vid matcher, såväl hemma som borta, tilldelas du som åskådare och medlem poäng. Dessutom får du poäng när du handlar i vår shop.
Vad kan jag ha för nytta av poängen?
De medlemmar som har högst poäng ges förtur att köpa biljetter till bortalandskamper samt VM- och EM-slutspel – om efterfrågan överstiger tillgången på biljetter.
Så fungerar poänghanteringen
Det ska löna sig att vara trogen supporter. Som medlem i Supporterklubben drar du nytta av fördelarna med lojalitetsprogrammet. Du får poäng vid köp av biljetter till hemma- och bortalandskamper för dam- och herrlandslaget samt vid köp av souvenirer.
Poängregistrering
Endast guldmedlemmar kan registrera poäng.
Hemmalandskamp herr och dam
Om du använder köplänken på "min sida", samt fyller i din unika biljettkod vid köptillfället så registreras poängen automatiskt inom 2 veckor efter spelad match (förutsatt att biljetten nyttjas).
Det går bara att lägga in en biljettkod per bokning. Om ni är fler Guldmedlemmar i sällskapet kan ni antingen göra separata bokninger, eller så gör ni en efterregistrering (senast 2 veckor efter spelad match) så att alla får sina poäng.
Man kan även välja att köpa biljett på annat sätt, t.ex. via företag eller förening, och även då gör man en efterregistrering för att få poängen.
Man måste ha ett aktivt guldmedlemskap när matchen spelas, det går inte att få poäng för matcher man varit på innan man blev guldmedlem.
Formulär för efterregistrering finns längre ner på den här sidan!
Hemmalandskamp U21/U21
För närvarande får man inte poäng för U21- och U23-matcher.
Bortalandskamp
Man kan söka 1–4 biljetter per ansökan. Alla i ansökan måste vara guldmedlemmar, och allas medlemsnummer läggs in vid ansökningstillfället.
Poäng registreras när man personligen (med legitimation) hämtar ut sin biljett hos Supporterklubbens biljettutlämning på plats på spelorten (se separat information inför respektive match).
Är inte Supporterklubben på plats så fyller man i poängformuläret.
När får man sina poäng?
Som Guldmedlem får du dina poäng inom två veckor efter spelad landskamp.
Hur ser jag mina poäng?
Du hittar din aktuella poängsammanställning under "Min sida"
Poängtilldelning
- Hemmamatch dam-/herrlandskamp 2000 p
- Bortamatch dam-/herrlandskamp 2000 p
- Köp i supportershopen 1 kr = 1 poäng
Hur länge behåller jag mina poäng?
Du behåller dina poäng i 5 år, utifrån det datum du tjänade in dem. Dvs har du fått 1000 lojalitetspoäng den 26 maj 2023 faller 1000 poäng bort den 26 maj 2028. Detta under förutsättning att du förlänger ditt medlemskap var 12:e månad. Medlemskapet gäller från den dag du blir medlem och 12 månader framöver. Du har därefter 90 dagar på dig att förlänga ditt medlemskap och under den tiden finns dina poäng kvar. Skulle du däremot välja att inte förlänga ditt medlemskap så försvinner dina poäng.
Om du använder kort som betalningsmetod, kan medlemskapet förlängas automatiskt varje år.
Hur använder jag mina poäng?
Ju högre poäng du skaffar dig desto större möjlighet har du att köpa biljetter till åtråvärda matcher och stora mästerskap Sverige deltar i. Om efterfrågan är större än tillgången på biljetter kommer medlemmar med högst poäng att ha förhandsrätt till en viss procent av biljetterna, sedan kommer en lottning att ske bland övriga medlemmar för resterande del av Supporterklubbens kvot av biljetter. Läs mer under rubriken Biljettpolicy.
Efterregistrering av poäng
Om du inte angav din personliga kod vid biljettköpet och vill efterregistrera poäng fyller du i formuläret på denna sida, max 2 veckor efter spelad match.
Hur stor chans har jag att få biljett till slutspelsmatcher?
Vid mästerskapen tilldelas varje nationsförbund en procentuell andel av arenans kapacitet som vi sedan fördelar enligt biljettpolicyn. En del av den kvot (minst 50 % av SvFF:s biljettkvot) som Sverige tilldelas öronmärks för Supporterklubbens medlemmar.
Biljettpolicyn i sin helhet kan du ta del av på sidan Om Supporterklubben.
Kan medlemmar köpa biljett till icke-medlemmar?
På hemmalandskamper kan Guldmedlemmar köpa max 2 biljetter i klacken (50% rabatt) eller max 6 biljetter på övriga sektioner (varav 2 med 10% rabatt). De övriga i sällskapet behöver inte vara guldmedlemmar.
På bortalandskamper behöver alla som vill ha biljett med Supporterklubbens förmåner vara Guldmedlem.
Hur betalar jag mitt medlemskap?
Du betalar samtidigt som du registrerar ditt guldmedlemskap på supporterkllubben.se. Det går att betala med kort eller Swish.
Kan man betala på annat sätt än via e-betalning?
Nej, tyvärr. Vi har valt att endast använda oss av e-betalningar för att hålla ned de administrativa kostnaderna och på så sätt tillhandahålla medlemskapet för endast 200 kronor.
Hur förlänger jag medlemskapet?
Ett par dagar innan ditt medlemskap går ut får du en påminnelse via mail, under förutsättning att du inte avsagt dig utskick från Supporterklubben.
För att förlänga ditt guldmedlemskap går du in på "Min sida" och därefter "Kontoinställningar". Där betalar du medlemsavgifter genom att göra en engångsbetalning eller registrera ett kort för löpande betalning. Detta kan du göra tidigast den dag ditt medlemskap går ut.
Så snart betalningen är registrerad är ditt medlemskap förlängt i 12 månader. Observera att det kan ta ca 15 minuter innan du ser förlängningen på "Mitt konto"
Du har 90 dagar på dig att förlänga ditt guldmedlemskap innan det avslutas (nedgraderas till silver) och dina poäng försvinner.
Hittar du inte svaret på din fråga här kan du använda vårt kontaktformulär.