Vanliga frågor

Landslagets Supporterklubb startade 2007. På den här sidan har vi samlat de vanligaste frågorna.

Kostar det något att vara medlem?

Ja, 200 kronor för tolv månader (guldmedlem).

Vad får man som medlem?

Förutom biljettrabatterna på 50 % i klacken och 10 % på övriga arenan för guldmedlemmar och 10 % i klacken för silvermedlemmar så får alla medlemmar regelbundet ett nyhetsbrev, erbjudanden från våra partners om till exempel resor till matcher via våra researrangörer, tävlingar med mera som vi hoppas motsvarar mer än medlemsavgiften under hela året!

Vad är lojalitetspoäng?

Vid matcher, såväl hemma som borta, tilldelas du som åskådare och medlem poäng. Dessutom får du poäng när du handlar i vår shop.

Vad kan jag ha för nytta av poängen?

De medlemmar som har högst poäng ges förtur att köpa biljetter till bortalandskamper samt VM- och EM-slutspel om efterfrågan överstiger tillgången på biljetter.

Lojalitetsprogram

Lojalitetsprogram

Det ska löna sig att vara trogen supporter. Som medlem i Landslagets Supporterklubb drar du nytta av fördelarna med lojalitetsprogrammet. Du får poäng vid köp av biljetter till herrlandskamper, damernas hemmalandskamper, U21-landskamper hemma och souvenirer.

Poängregistrering

*Endast guldmedlemmar kan registrera poäng.

Hemmalandskamp herrar

Om man vill köpa biljett till Supporterklubbens egna sektioner måste alla man köper till vara medlemmar (max 5 personer) och man måste uppge varje persons unika engångskod för samtliga biljetter. Poängen registreras automatiskt när biljetten blir registrerad i biljettkontrollen. Alla får poäng för sin biljett.

Man kan även välja att köpa biljett på övriga sektioner. Man måste då registrera sin poäng personligen (medlemskort, legitimation och biljett) i Supporterklubbens tält på Fan Street. På Nationalarenan, Friends arena kan man också registrera sina poäng under hela matchen vid gästservicedisken på etage 1 eller vår disk på etage 3.

Hemmalandskamp damer

Man köper biljett via ordinarie försäljning För att få poäng måste man sen registrera sin poäng personligen (medlemskort/personnummer, legitimation och biljett) i Supporterklubbens tält eller dylikt i samband med matchen.

Hemmalandskamp U21

NYHET! Nu får man poäng även för U21 (1000p). Man registrerar sig för poäng vid Supporterklubbens tält på arenan där matchen spelas, eller fyller i efterregistreringsformuläret.

Bortalandskamp

Man kan söka 1-4 biljetter per ansökan. Ansvarig person måste vara medlem för att medlemsnummer ska kunna fyllas i även för resterande personer i ansökan. .(Endast guldmedlemskap)

Poäng registreras när du personligen (med legitimation) hämtar ut din biljett hos Landslagets Supporterklubbs biljettutlämning på plats på spelorten (se separat information inför respektive match).

Är inte Supporterklubben på plats så fyller man i poängformuläret.

När får man sina poäng?

Som Guldmedlem får du poäng som registreras ca. inom tre veckor efter genomförd landskamp.

Hur ser jag mina poäng?

Du hittar din aktuella poängsammanställning under "Min sida" på fotbollsupporter.se.

Poängtilldelning

  • Hemmamatch herrlandskamp 2000 p
  • Hemmamatch damlandskamp 2000 p
  • Hemmamatch U21 1000 p
  • Bortamatch dam- herrlandskamp 2000 p
  • Köp i Supportershopen 1 kr = 1 poäng

Hur länge behåller jag mina poäng?

Du behåller dina poäng i 5 år, utifrån det datum du tjänade in dem. Dvs har du fått 1000 lojalitetspoäng den 26 maj 20017 faller 1000 poäng bort den 26 maj 2021. Detta under förutsättning att du förlänger ditt medlemskap var 12:e månad. Medlemskapet gäller från den dag du blir medlem och 12 månader framöver. Du har därefter 90 dagar på dig att förlänga ditt medlemskap och under den tiden finns dina poäng kvar. Skulle du däremot välja att inte förlänga ditt medlemskap så försvinner dina poäng.

Hur använder jag mina poäng?

Ju högre poäng du skaffar dig desto större möjlighet har du att komma åt biljetter till åtråvärda matcher och stora mästerskap Sverige deltar i. Om efterfrågan är större än tillgången på biljetter kommer medlemmar med högst poäng att ha förhandsrätt till en viss procent av biljetterna, sedan kommer en lottning att ske bland övriga medlemmar för resterande del av Supporterklubbens kvot av biljetter. Läs mer under rubriken Biljettpolicy.

Om du saknar poäng

Om du saknar poäng för en match fyller du i formuläret på denna sida. Detta kan du göra max 12 månader efter spelad match och gäller endast felaktigheter.

Hur stor chans har jag att få biljett till slutspelsmatcher?

Vid mästerskapen tilldelas varje nationsförbund en procentuell andel av arenans kapacitet som vi sedan fördelar enligt biljettpolicyn. En del av den kvot (minst 50 % av SvFF:s biljettkvot) som Sverige tilldelas öronmärks för Landslagets Supporterklubbs medlemmar.

Biljettpolicyn i sin helhet kan du ta del av på sidan Om Supporterklubben.

Kan medlemmar köpa biljett till icke-medlemmar?

Som guldmedlem kan du köpa en biljett till en kompis på din kod.

Hur betalar jag mitt medlemskap?

Du betalar samtidigt som du registrerar ditt medlemskap på fotbollsupporter.se med hjälp av direktbetalning från din Internetbank (Swedbank, Nordea, SEB, Handelsbanken) eller via kredit-/betalkort (Visa och MasterCard). Det går också bra att betala med Swish.

Kan man betala på annat sätt än via e-betalning?

Nej, tyvärr. Vi har valt att endast använda oss av e-betalningar för att hålla ned de administrativa kostnaderna och på så sätt tillhandahålla medlemskapet för endast 200 kronor.

Hur förlänger jag medlemskapet?

Ett par dagar innan ditt medlemskap går ut får du en påminnelse via mail, med instruktioner om hur du går tillväga för att förlänga, under förutsättning att du inte avsagt dig utskick från fotbollsupporter.se. Du förlänger ditt medlemskap genom att betala avgiften om 200 kr, detta kan du göra tidigast den dag ditt medlemskap går ut.

Du har 90 dagar på dig att förlänga ditt medlemskap innan det avslutas och dina poäng försvinner.

Från den dagen ditt medlemskap går ut fram till betalningen är gjord, kommer du till sidan "Köp/förläng medlemskap" när du loggar in på fotbollsupporter.se.

Där väljer du betalningssätt och gör din betalning direkt via webben. Så snart betalningen är registrerad är ditt medlemskap förlängt i 12 månader.

Hittar du inte svaret på din fråga här kan du använda vårt kontaktformulär.